Carl Schipper

Opvallen willen we vandaag de dag allemaal. We proberen onszelf, ons merk en onze organisatie in een zo gunstig mogelijk daglicht te zetten, zodat anderen ons zien, onze boodschap absorberen en ons ‘liken’. De communicatieboodschappen waarmee we dagelijks worden bestookt, maken het niet eenvoudiger om jouw verhaal te laten opvallen, laat staan: te laten beklijven. Juist daarom moet een Goed Idee de basis zijn van elke boodschap!
Zonder dat geen succes. Zo simpel is het.

Als creatief wil ik je graag helpen jouw boodschap over het voetlicht te brengen. Ik help je nieuwe zaken en ideeën te ontwikkelen en jouw zaken (weer) op gang te brengen. Ik garandeer je altijd een Goed Idee!

Bel mij (06 53 461 596) vandaag nog.
Ik denk graag met je mee!
Carl Schipper

Noot:
Mijn campagne ‘Better Call Carl’ is gebaseerd op de Netflix-serie ‘Better Call Saul’.
Alle mogelijke overeenkomsten met de hoofdpersoon Jimmy McGill, berusten op toeval.
Alle rechten voorbehouden | 2021.

Ik ben CARL SCHIPPER, concept­ontwikkelaar, copywriter en ondernemend creatief. Ik denk in creatieve oplossingen. Ik zet schijn­werpers op merken, producten en diensten en ontwikkel ideeën die de strate­gische posities van mijn opdrachtgevers versterken. Vanuit mijn ervaring ‘dat een goed idee en een sterk verhaal veel stof kunnen doen opwaaien’, verras ik opdracht­gevers met oplossingen die méér opleveren.

Meer clicks, meer kopers, meer imago.
Kortom… meer actie!

Mijn kracht ligt in het veranderen, vernieuwen en verbeteren. Ik signaleer waar het beter kan. Effectiever. Communica­tiever. Sympathieker. Spraakmakender. Doelgerichter. Ik geef aan waar nieuwe kansen liggen. Schets eind­resultaten.
Dankzij mijn creatieve ideëen, in combinatie met mijn veel­jarige ervaring in het creatieve domein en kennis van marketing­communicatie, breng ik u naar plekken waar u nog niet eerder geweest bent. Professionele partijen die openstaan voor verbetering, verrassing en verbinding kloppen bij mij aan. Ik werk graag samen met betrokken ondernemers die het niet-alledaagse omarmen en verder durven te kijken dan hun eigen axioma’s. Als wij samen aan tafel gaan wordt 1+1 altijd meer dan 2.

Verbetering, verrassing en verbinding.
Daar ligt onze gezamenlijke uitdaging!

Als creatief leverde ik mijn bijdrage aan méér dan 247 bedrijven. Regelmatig komen daar prachtige namen bij. Van inter­nationale merken tot plaatselijke detaillisten en enthousiaste start-ups. Opdracht­gevers schakelen mij in als zij het verschil willen maken. En wie wil dat niet?

Wanneer gaan wij elkaar zien?

Bel 06 53 461 596 of mail naar mail@formatieschipper.nl

U WILT GEHOORD EN GEZIEN WORDEN?

De wereld is complex. Als mens hebben wij er allemaal ‘een digitale wereld’ bij gekregen. Dat vraagt nogal wat van ons. Prikkels te over. Non-stop-communicatie. Iedereen schreeuwt om aandacht. De vraag is, hoe uw organisatie, uw merk, uw verhaal, in die wereld opvalt.

Een complexe wereld
vraagt om creatieve
(en eenvoudige) oplossingen.

Ik maak moeilijke zaken begrijpe­lijk en zakelijke feiten geef ik een kloppend hart. Ik componeer verhalen en creaties die opvallen in de kakofonie die communicatie heet. Ik prikkel uw doel­groepen en zorg voor aandacht, interesse en waardering. Bouw aan imago’s en breng leven op de vloer. Inderdaad: creatieve communicatie is mijn terrein. Het vak waarin ik al meer dan 29 jaar actief ben; elke dag met enthousiasme, creativiteit en hart voor mijn opdracht­gevers.

Aandacht nodig?

Bel 06 53 461 596 of mail naar mail@formatieschipper.nl

EEN IDEE. EEN CAMPAGNE. ALLES KAN...

CARL SCHIPPER = FORMATIE SCHIPPER. Met andere woorden: ik kan voor u ook de rol van totaal­regisseur op mij nemen. In dat geval maakt u niet alleen gebruik van mijn ervaring en kennis, maar ook van de specialismen van vak­genoten waarmee ik graag in teamverband samenwerk.

Eén aanspreekpunt,
een team van specialisten.

Dankzij deze constructie, die ik FORMATIE SCHIPPER heb genoemd, beschikt u over door­gewinterde professionals in marketing­communicatie, die u – onder mijn regie – helpen uw presentatie en prestatie te optimaliseren. Het liefst van A tot Z, maar deelprojecten en ad hoc opdrachten zijn net zo welkom en worden met evenveel ent­housiasme door FORMATIE SCHIPPER uitgevoerd. Eén aanspreek­punt, diverse disciplines.

 Wanneer spreken we af?

Bel 06 53 461 596 of mail naar mail@formatieschipper.nl

OPDRACHTGEVERS ZIJN PARTNERS WAARMEE JE DE TOEKOMST DEELT

CARL SCHIPPER werkt(e) samen met interessante klanten. Interessant in de zin van omvang, merkbekendheid én qua uitdaging. Opdrachtgevers en partners die ik creatief ondersteun (of ondersteunde) zijn o.a.: Grand Café 1e Klas A’dam/CS, Hyundai, The Frozen Butcher, Jaguar/Landrover, ANWB, Bilderberg Groep, Candlelight Radio, DSB Bank, Bayer, Cargill, Bruynzeel, NForza, Bisley, Virbac, Golf Management Group, AT&T Philips, Douglas, Bomencentrum Nederland, Jeep, Crematorium Duin- en Bollenstreek, B&F Casting, Lundia, Eiffel, Velux, Zwagerman Hijskranen, Amrath Hotels, PostNL, Prenatal, Bickery Food, Visa Card, Cafébar, Kasteelheer Groep, Frans Schobbers Psycholoog, Zilveren Kruis Achmea, Hans Timmermans Fotografie, ECI, Bruna, Specsavers, Gemeente Heerhugowaard, Vianen Kozijnen, Dixi Sanitary Services, Goyer Golf & Country Club, Jupiler, Miele, 100%NL, Volvo Buitenweg, Oase, Warsteiner, Horex, RAI, Biofreeze, Dytter, A Man’s World, Prominent, Dextro Energy, Intersport, Ola-Iglo, Koninklijke Nederlandse Munt, Mercedes-Benz Bedrijfswagens, Buro Buiten, Rabobank, Kwekkeboom, OK Betalen, Remia, Regardz, Keiser Optiek, Eneco en veel anderen.

Partner worden?

Bel 06 53 461 596 of mail naar mail@formatieschipper.nl

Deurpraat.  31 ontmoetingen bij de voordeur.

Deurpraat. 31 ontmoetingen bij de voordeur.

Ik schreef Deurpraat in 31 dagen. Elke dag 1 verhaaltje, dus 31 verhalen totaal. En alle verhalen beginnen met dezelfde zin. Ik zag het als een creatieve vingeroefening tijdens coronatijd. Wil jij Deurpraat bestellen? Dat kan. Voor relaties bereken ik de speciale...

Lees meer
Mooie verhalen voor later – deel 1

Mooie verhalen voor later – deel 1

...en dan ging je opa, gewoon op z'n fietsje, op een zaterdag naar de winkelstraat en dan stonden daar voor de deur van de slager, van de groenteboer en van de bakker gewoon tientallen mensen buiten in de rij met angstige gezichten of die ander wel op 1,50 meter van...

Lees meer